Thursday, October 20, 2011

Zikir Doa Taubat Nasuha..

20 Oktober 2011 - Dulu, Puas aku carik mp3 n lirik zikir taubat nasuha dlm bahasa arab, tak jumpa2. Dengan akal yang Allah kurniakan ini, aku ambil altenatif merakamkan zikir taubat nasuha alunan Ustaz Munif Hijjaz, menggunakan kamera dengan menukar mode pic kepada mode video. Haha, selalu disiarkan di Oasis, Indahnya Iman. Alhamdulillah, yes, aku berjaya mendapatkan patah kalimahnyer dengan tepat... tp tu dululah...

Baru2 ni.. aku try cari lagik mp3 zikir tu, dengan izin Allah, Alhamdulillah, aku jumpa... sekali lagik aku berjaya.. Yes...yes..!!!! Bolehlah aku mainkan di HP n Pc aku.. hahaha... Dpt jer mp3 zikir ni, dengan hati yang berbunga2 gmbira, aku pun send kat sahabat aku, masz.. Just saja nak kongsi dengan dia... Mudah2an bermanfaat untuk akhirat.. amin... Tetibe, masz mintak lirik zikir ni dlm bahasa arab... gluup2... arkh.. maner aku nk carik ni? dari dulu aku carik kat tenet tak jumpa2... takkan aku nk send video yg aku rakam dulu tu kot... sah2 tak sampai coz saiz video tu besar.. mmm aku try jugak carik kat tenet... tp ttp tak jumpa.. HAH, sekali lagik dengan akal yang Allah kurniakan ini jugak, aku try carik software yang bleh taip arab.. dlm fikiran aku, baik taip sndrik dari terus tercarik2.. dan dengan izin Allah jugak arrr.. aku jumpa software ArabicPac ni... Alhamdulillah... Syukur... Alhamdulillah, walaupun kene ambik masa jugak utk mempelajari software ni, tp itu semua tak jd penghalang utk aku wat amal kebajikan... Akhirnya aku berjaya hasilkan lirik zikir taubat nasuha dengan menggunakan ArabicPac ni. Hahaha, siap jer, aku pun send kat masz... Haha, satu kepuasan utk aku. Atas permintaan seorang sahabat, aku jumpa software ArabicPac ni, dan aku bleh manfaatkan software ni dengan sebaik2nyer.. Time kasih masz.. Alhamdulillah. Tu, aku postkan kat sini, utk sesiapa saja yang memerlukan. Jika ader kesilapan, mohon comment ye.... "Bersama menuju ke Syurga.."

6 comments:

riz said...

good effort bro.share yer..

Anna Insan said...

jom kongsi saham akhirat utk ke syurga..

Unknown said...

assalamualaikum w.b.t puan,

maaf cuma nak menegur ada tertiggal huruf nun di baris ke enam "a'lai ya na taubatan"
mohon di semak kembali.
Assalamualaikum

Anna Insan said...

Waalaikumussalam mr/mrs unknown.. (hehe..)

Ya, saya sedia maklum. A'laiya bermaksud "atasku atau taubatku" (berdasarkan zikir tersebut). A'lai na bermaksud "keatas kami atau taubat kami"(juga berdasarkan zikir tersebut). Ia tidak salah dari segi lughahnyer.
Terima kasih atas teguran. harap tiada yang terkeliru lagi. Smile!!!

Mohd Mizi said...

Assalamua'laikum,Alhamdulillah dgn usaha & doa akhirnya tuan pencarian zikir Doa Taubat Nasuha ini berjaya dan dgn hasil usaha tuan saya dpt print lirik utk saya sebarkn Surau di tempat saya yg mana memang selepas solat Maghrib & Isyak imam akan mengajak jemaah berzikir secara beramai-ramai. mudah2an dgn saya menyebarkannya dptlh jemaah yg msaih tercari2 menghafal liriknya. saya doakan moga Allah limpahkn rezeki utk tuan sekeluarga. Wassalam...Mizi

Anna Insan said...

Ameeenn... SubhanAllah.. Ilmu ke jalan Allah ini adalah untuk dikongsikan bersama.. Moga Allah mengampunkan dosa dan memakbulkan doa2 kiter.. ameeenn